Wygodne nadawanie przesyłek i możliwość śledzenia drogi od nadawcy do odbiorcy to doskonałe rozwiązanie, wygodne dla obu stron. Niecierpliwy klient wie, gdzie jego paczka się znajduje oraz jaki jest termin planowanego dostarczenia, a nadawca zyskuje pewność, że pierwsza próba doręczenia udała się i nie musi obawiać się zwrotu przesyłki i ponoszenia dodatkowych kosztów.
Śledzenie przesyłki krok po kroku
Sprawdzanie, na jakim etapie jest proces wysyłkowy paczki jest niezwykle proste. Wiele firm i platform kurierskich oferuje swoim klientom nie tylko możliwość samodzielnego sprawdzania, gdzie jest ich paczka, ale również wysyłają do nich powiadomienia automatycznie. Tym, którym takie informacje nie wystarczą, mogą:
- zalogować się na stronie firmy lub platformy kurierskiej
- odszukać formularz do śledzenia przesyłek
- wpisać numer nadania paczki.
Opcja trackingu – dlaczego warto?
Jeszcze wygodniejszym sposobem jest ustawienie trackingu. Usługa ta umożliwia uzyskanie informacji na temat etapu, w jakim znajduje się właśnie nadana przez nas przesyłka, bez konieczności ciągłego logowania się na stronie i wpisywania numeru nadania. Ustawienie odbywa się automatycznie, wystarczy bowiem założyć konto na stronie serwisu kurierskiego i wypełnić formularz przez internet, co zabierze kilka minut. Po odebraniu paczki przez kuriera, na wskazany adres e-mail wysyłane są informacje na temat stanu zamówienia. To jedno z lepszych rozwiązań, dzięki któremu nie tylko nadawca, ale i adresat może otrzymywać wiadomości. Dla wielu klientów opcja śledzenia przesyłki jest bardzo ważna i to na jej podstawie wybierają przewoźnika.
Dodatkowe atuty
Śledzenie przesyłki przez nadawcę pozwala szybko zareagować, jeśli zauważy, że pierwsza próba dostarczenia paczki nie powiodła się. Może bezpośrednio skontaktować się z adresatem i dowiedzieć się, dlaczego nie odebrał przesyłki. Dodatkowo w przypadku wielu firm kurierskich pojawia się możliwość zmiany adresu doręczenia, kiedy paczka jest już w drodze.
Artykuł opracowany na podstawie oferty Sendit.pl