Odpowiedź na zadane wyżej pytanie wydaje się być banalna – przyczepa podłodziowa 3500 służy do bezpiecznego przewożenia łodzi. Jednak nie zawsze trzeba kupować akurat ten rodzaj przyczepy podłodziowej – zdarzają się przypadki, że można kupić coś tańszego. Jakie istnieją rodzaje przyczep podłodziowych? Na którą dokładnie się zdecydować i dlaczego?
Przyczepa podłodziowa 3500 – kiedy jest konieczna?
Przyczepa podłodziowa 3500 to dość specyficzny rodzaj łodzi – służy do transportowania największych jednostek pływających, tj. takich, które ważą maksymalnie 3500 kg i mierzą do 9,5 metra. Tak mówi dokumentacja. A jak jest w praktyce? Cóż, oczywiście nie namawiam Cię do niestosowania się do zapisów zawartych w owej dokumentacji, jednak prawda jest taka, że przyczepa podłodziowa 3500 zniesie o wiele większe ciężary. Jest – kolokwialnie mówiąc – “nie do zdarcia”. Trzy osie, specjalnie wzmocnione opony kategorii C, hamulec najazdowy, wzmocniona konstrukcja ocynkowana ogniowo, zawieszenie na resorach – wszystko to opisuje pokrótce przyczepę podłodziową 3500. Cenowo – szczerze mówiąc – nie ma tragedii. Jeśli kogoś stać na dużą łódź bądź nawet jacht, to 20/30 tys zł na solidną przyczepę nie powinno stanowić większego problemu. A posiadanie jej jest wręcz konieczne – nikt nie chce ryzykować, że łódź w trakcie transportu się zsunie i nie tylko ulegnie uszkodzeniu , ale stworzy także realne zagrożenie dla innych uczestników ruchu drogowego.
Inne przyczepy podłodziowe
Jak już przeczytałeś na wstępie, przyczepa podłodziowa 3500 to nie jedyny oferowany na rynku wyrób służący do transportu łodzi. Poza trzyosiowymi przyczepami znajdziesz też:
- jednoosiowe przyczepy podłodziowe – lekkie, zwrotne przyczepki służące do przewozu niewielkich jednostek pływających. Waga załadunku nie może przekraczać 1500 kg, a długość powinna wynosić maksymalnie 6,5 metra. Cały ciężar rozkładany jest na opony przyczepy oraz na hak samochodu. Koszt? Istnieją oczywiście droższe i tańsze modele. Te od dobrych, szanowanych marek zaczynają się od 4 tysięcy wzwyż;
- dwuosiowe przyczepy podłodziowe – jak pewnie się domyślasz, jest to wariant pośredni między lekką, jednoosiową przyczepką a przyczepą podłodziową 3500. Transportowana łódź w tym przypadku nie powinna ważyć więcej niż 3000 kg i mierzyć więcej niż 9 metrów. Hamulec najazdowy, opony kategorii C, solidna konstrukcja. Ciężar łodzi naciska głównie na osi przyczepy, choć możliwym jest, że część spoczywa na haku samochodu. Cena? Od ok. 13 tys. złotych do nawet 40 tys. złotych.
Możliwość modyfikacji
Punkty zajmujące się dystrybucją przyczep podłodziowych 3500 i innych wymienionych wyżej, powinny posiadać w swojej ofercie możliwość przystosowania zakupionej przyczepy do konkretnej łodzi. Idealne dopasowanie ma kluczowe znaczenie – usprawnia załadunek, rozładunek i transport oraz gwarantuje bezpieczeństwo. Regulacja podpór, możliwość dostosowania długości przyczepy do przewożonej łodzi, zmiana położenia osi w celu ustawienia odpowiedniego obciążenia na haku i inne – upewnij się, że wybrany przez Ciebie salon sprzedaży nie będzie robił problemów z tego rodzaju rzeczami.
Polecane miejsce
Przyczepa podłodziowa 3500, jednoosiowa czy dwuosiowa – na co się decydujesz? A może potrzebujesz porady fachowca? Zajrzyj na stronę https://przyczepa-podlodziowa.pl/, znajdź dane kontaktowe i zadzwoń już teraz! To sprawdzone i zaufane miejsce na Internetowej mapie – gwarantuję, że się nie zawiedziesz. Pracownicy pomogą Ci w dokonaniu najlepszego wyboru, a Ty…nie będziesz musiał się już o nic martwić. Polecam!
Masz firmę? Także odwiedź adres https://seomamut.pl/tworzenie-stron-internetowych/ pod którym nabędziesz kontakt do firmy, która profesjonalnie zajmie się reklamą Twojego przedsiębiorstwa w internecie.