Rynek magazynowy odporny na koronawirusa

Popyt na magazyny w Polsce wciąż rośnie – nawet mimo koronawirusa. W czasie pandemii rośnie popularność zakupów online, co sprawia, że potrzeba więcej hal magazynowych. Coraz częściej przenoszona jest też produkcja z Azji do Europy.

Rozwój branży e-commerce to jeden z dobrych prognostyków dla sektora powierzchni magazynowych w Polsce. Magazyny we Wrocławiu, Warszawie czy Poznaniu nadal cieszą się dużą popularnością. Co prawda wielu deweloperów podchodzi do kolejnych inwestycji znacznie ostrożniej. W branży dokonują się różne zmiany, bo okres niepewności wpływa na każdą gałąź gospodarki.

Rynek magazynowy dość odporny na koronawirusa

Rynek nieruchomości logistycznych mimo wszystko jest stosunkowo odporny na kryzys gospodarczy spowodowany przez koronawirusa. Wiele firm działających w branży magazynowej szuka innych rozwiązań, które mogą też zmienić się w stałą praktykę, już po zakończeniu pandemii. Co więcej, zmiany związane z pandemią mogą spowodować wzrost popytu na nieruchomości logistyczne – jak hale magazynowe we Wrocławiu, magazyny pod Łodzią czy w Katowicach.

Zmiany w branży magazynowej

Zachodzące przez COVID-19 zmiany w tej branży to m.in. rosnące zapasy, coraz większe upowszechnienie handlu elektronicznego i handlu internetowego, a także urozmaicenie miejsc produkcji. Zmiany te mogą pozostać aktualne również po zakończeniu pandemii. Obecnie wiele sklepów pozostaje jedynie przy działalności e-commerce, wybrane sieci decydują się na zamknięcie sklepów stacjonarnych i działają jedynie online. Czas pokaże, czy będą to rozwiązania jedynie tymczasowe. Może okazać się, że większość kupujących doceni wygodę związaną z taką formą zakupów, co doprowadzi do zmian naszych nawyków konsumenckich.

Rozwój branży e-commerce

Rośnie też ruch w sklepach online – coraz więcej sklepów zaczyna lub rozwija sprzedaż internetową, gdyż nie może działać tradycyjnie. Większość konsumentów zamawia produkty prosto do domu, co wynika m.in. ze strachu przed wirusem. Jedną z konsekwencji zmian naszych nawyków żywieniowych jest rosnący popyt na powierzchnie magazynowe.

Brak możliwości handlu tradycyjnego sprawia, że firmy z sektora e-commerce mają większą sprzedaż w sklepach internetowych – dotyczy to sektora spożywczego, kosmetycznego czy odzieżowego i elektronicznego. W związku z tym magazyny we Wrocławiu czy Warszawie są coraz bardziej poszukiwane wśród przedsiębiorców. Jednak nie wszystkie branże mogą odnotować lepsze wyniki sprzedaży – są też przestoje w dostawach lub brak zainteresowania, np. towary z Chin.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here