Problem z apetytem - przyczyny i rozwiązania

Brak apetytu może występować zawsze i u każdego człowieka. Spotkamy się z nim u dzieci, dorosłych, a w szczególności u osób starszych. Ma on różne przyczyny, jedne groźniejsze, inne mniej. Musimy wiedzieć, jak sobie z nim radzić bez przymuszania do jedzenia i innych drastycznych środków.

Powody osłabionego apetytu

Po pierwsze, brak apetytu może być spowodowany błędami żywieniowymi. Często jadamy w fast – foodach, jemy szybko, w biegu i bardzo nieregularnie. Wysokokaloryczne jedzenie sprawia, że często po zjedzeniu obiadu nie odczuwamy głodu aż do następnego dnia, a widok jedzenia nas odrzuca.

Temperatura powietrza jest ważnym czynnikiem problemów z apetytem. Kiedy mamy do czynienia z upałami, jest gorąco i duszno, tracimy ochotę na jedzenie. Wtedy, jedynym co może przejść nam przez gardło są zimne, lekkie, owocowe potrawy. W takich sytuacjach najważniejsze jest przyjmowanie odpowiedniej ilości płynów.

Stres to kolejna z przyczyn obniżonego łaknienia. Kiedy w pędzie życia jesteśmy narażenie na wiele sytuacji stresowych, tracimy ochotę na jedzenia, żołądek się zaciska, a przez nasze gardło nie może nic przejść. Wiąże się to z nadmiernie uwalnianym hormonem stresu.

Innymi przyczynami braku apetytu są infekcje, które mogą osłabić nasze łaknienie. Nawet najlżejszy katar może sprawić, że nie będziemy chcieli jeść tyle, ile w zwykły dzień. Mając problemy z depresją, także jesteśmy narażeni na brak apetytu. Nasz nastrój, apatyczność, poważne problemy, które mamy na głowie sprawiają, że ciągle zapominamy o jedzeniu. Choroby układu pokarmowego to również powód do osłabionego apetytu. Ma to ścisły związek z tym, że jedząc, możemy odczuwać bóle brzucha, a co za tym idzie, zaczynamy unikać jedzenia za wszelką cenę.

Jak zaradzić problemom z apetytem?

Kilka dni gorszego apetytu to nie tragedia. Ale kiedy problem nie przechodzi sam po kilku dniach, trzeba rozpocząć walkę o jedzenie.

Jak zaradzić problemom z apetytem

Po pierwsze – przewietrzmy pomieszczenie, w którym będziemy jedli. Lepsza cyrkulacja powietrza może sprawić, że mało przyjemne zapachy do nas nie dotrą.

Po drugie – przewietrzmy swój organizm, czyli np.: przed posiłkiem wyjdźmy na oczyszczający spacer lub skorzystajmy z przejażdżki na rowerze.

Po trzecie – unikajmy potraw, które nasilają u nas nieprzyjemne dolegliwości.

Po czwarte – unikajmy stresu, zrelaksujmy się przed posiłkiem, dzięki czemu na pewno go zjemy.

Po piąte – skuśmy się na kilka małych posiłków w ciągu dnia. 4 – 5 mniejszych posiłków na pewno dobrze podziała na nasz organizm, niż 3 większe.

Po szóste – wygląd i aromat naszych potraw jest ważny, dlatego o nie zadbajmy. Używajmy różnokolorowych owoców i warzyw, doprawiajmy świeżymi ziołami, nie bójmy się eksperymentować z suszonymi ziołami.

Fantastycznym wyjściem z braku apetytu może okazać się catering dietetyczny Olsztyn. Firmy cateringowe dbają o wygląd, smak i aromat swoich potraw. Chcą, by klienci byli zadowoleni i zajadali z apetytem. Jednak zamówienie diety pudełkowej z dowozem dla siebie jest nie lada wyzwaniem, zwłaszcza, że na rynku istnieje mnóstwo firm cateringowych. Pomocna w wyborze może być porównywarki cateringów dietly.pl.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here