Marketing internetowy – czyli jak zaistnieć w Internecie

0
107

Marketing internetowy to dla wielu właścicieli firm, blogów oraz tzw. „zwykłych zjadaczy chleba” w dalszym ciągu „tajemna wiedza”. Marketing internetowy to szerokie określenie. Obejmuje swoich zasięgiem zarówno szeroko pojęte strony internetowe wraz z ich użytecznością i doświadczeniem użytkownika (UX) wraz z pozycjonowaniem, jak i kampanie reklamowe PPC (Google Ads, Facebook Ads, LinkedIn Ads), social media, ePR i wiele innych obszarów.

Kto odpowiada za marketing internetowy firmy?

Prowadzeniem działań e-marketingowych w firmach zwykle zajmuje się specjalista ds. marketingu internetowego. Jest to osoba, która albo samodzielnie (lub w zespole) realizuje strategię marketingu internetowego firmy, albo nadzoruje działania zatrudnionej agencji marketingowej. Od kompetencji i doświadczenia specjalisty ds. marketingu internetowego zależy to jak będzie odbierana firma pośród licznego grona Internautów, jakie będą krążyć o niej opinie w Internecie oraz, co najważniejsze, czy będzie pozyskiwać klientów z tego kanału dystrybucji przekazu marketingowego. Innymi słowy, specjalista ds. e-marketingu jest osobą, od której głównie zależy być albo nie być danej firmy.

Kto jak nie specjalista ds. marketingu internetowego?

Wielu, zwłaszcza mikroprzedsiębiorców, nie może pozwolić sobie „od tak” na utworzenie nowego etatu. Koszty zatrudnienia pracownika w Polsce są na bardzo wysokim poziomie, nie wspominając już o konieczności zainwestowania w wyposażenie stanowiska w meble, wysokiej klasy sprzęt komputerowy oraz nietanie oprogramowanie. W tej sytuacji najczęściej pomaga skorzystanie z outsourcingu usług marketingu internetowego, czyli zatrudnienie mikro agencji marketingowej.

Agencja marketingowa pomoże nie tylko zbudować stronę lub internetowy w sposób zgodny z wymogami SEO, skonfiguruje kampanie reklamowe w najpopularniejszej wyszukiwarce internetowej – Google, wdroży remarketing w sieci partnerskiej, uskuteczni szeroko pojęty ePR, w tym także poprowadzi oficjalne konta firmowe na popularnych portalach społecznościowych oraz przygotuje kreacje graficzne i roześle mailing wśród potencjalnej grupy klientów. Dobra agencja marketingu internetowego pomoże nie tylko zaistnieć w Internecie, ale również na dłuższy czas pozwoli zagwarantować w niej odpowiednią widoczność i wizerunek. Natomiast podjęte działania przełożą się na realne zyski firmy, częstokroć stanowiąc główne źródło przychodów.

Jak znaleźć odpowiednią agencję? Wbrew pozorom jest to dość trudne. Każda agencja marketingowa będąca w zasięgu finansowym polskiego mikroprzedsiębiorcy będzie specjalizować się w jakiejś „działce”. Przykładowo, jeżeli interesuje nas pozycjonowanie stron internetowych w Jaworznie, to jesteśmy w stanie znaleźć agencję, która zmieści się w założonym budżecie i jednocześnie będzie skuteczna. Niemniej jeżeli będziemy wpisywać w wyszukiwarce „pozycjonowanie Kraków” to może okazać się, że wśród TOP10 wyników będą wyświetlać się wyłącznie duże, ogólnopolskie agencje marketingowe. Ich zatrudnienie może być poza zasięgiem finansowym niejednego przedsiębiorcy.

Pułapki marketingu internetowego

W związku z tym często zdarza się, że przedsiębiorcy zaniechują działań marketingowych lub nie mają ochoty zatrudniać pracownika lub agencji i samodzielnie podejmują się prowadzenia, zwykle spontanicznych, działań w Internecie. Skutki tego typu przedsięwzięć, jeżeli odbywają się bez wcześniejszego skorzystania z pomocy doradców lub udziału w specjalistycznych szkoleniach i kursach, mogą być opłakane. Co więcej, często doprowadzają do kosztownego „odkręcania afer” oraz czasochłonnego poprawiania błędów. W końcu nie wolno zapominać, że co zostało raz opublikowane w Internecie, pozostanie w nim na zawsze. Summa summarum zwykle bardziej opłaca się zatrudnić zewnętrzną agencję lub utworzyć nowe stanowisko w firmie.

Aby zaistnieć w Internecie nie trzeba wiele sprytu. Wystarczy urządzenie z dostępem do Internetu. Żeby jednak podejmować odpowiednie działania, które będą mogły przynosić oczekiwane rezultaty w wymiarze wizerunkowym i finansowym, konieczne jest posiłkowanie się wiedzą specjalisty ds. marketingu internetowego lub zewnętrznej agencji e-marketingu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here