koncentracja

Mózg jest organem, który stale poddawany jest natłokiem bodźców i informacji. Pamięć oraz funkcje poznawcze mózgu muszą być stale trenowane. W przeciwnym razie nasza pamięć oraz zdolność koncentracji zacznie w postępującym stopniu szwankować. W dużej mierze zależy to od nas samych. Właściwa dieta oraz unikanie stresu, a także odpowiednia ilość snu i odpowiedni trening pamięci wystarczą, żeby przez długie lata cieszyć się świetną pamięcią i koncentracją. 

Przeczytaj też: https://akcemed.pl/koncentracja-jak-ja-cwiczyc/ 

Skuteczne ćwiczenia na dobrą pamięć 

Bez względu na to, jakie ćwiczenia wybierzemy, należy zadbać o odpowiednie warunki do treningu. Konieczne jest zadbanie o spokój oraz ciszę. Podstawą treningu pamięci jest bowiem możliwość koncentracji. Absolutnie nic nie może nas rozpraszać.

Jedną z najbardziej stymulujących mózg czynności jest czytanie. To doskonały pomysł na spędzenie kilkunastu lub kilkudziesięciu minut w ciągu dnia na przykład jadąc autobusem czy po pracy pijąc kawę i relaksując się. Doskonałym sposobem na trening pamięć oraz koncentrację jest czytanie książek oraz prasy, kosztem rezygnacji ze spędzania czasu wolnego przed telewizorem czy komputerem. 

Bardzo skuteczna okazuje się być również nauka języków. Nie musi być to wcale czasu chłonnych kurs w szkole językowej, ale dobrze, jeżeli znajdziemy czas chociaż na naukę kilku czy kilkunastu nowych słówek dziennie. 

Dobrze jest też powrócić do gier planszowych oraz łamigłówek logicznych. Szachy, sudoku oraz zwykłe krzyżówki zapewniają doskonały trening dla naszego umysłu. 

Dieta i regeneracja umysłu 

Nie powinniśmy zapominać też o diecie oraz relaksie. Dieta jest najważniejszym paliwem dla naszego umysłu. Na talerzu nie powinno zabraknąć źródeł nienasyconych kwasów tłuszczowych, czyli olejów roślinnych, ryb czy orzechów. Ważne są również warzywa i owoce, które dostarczają cennych antyutleniaczy. Pełnoziarniste produkty zbożowe dostarczają witamin z grupy B oraz magnezu, zaś mięso i nabiał aminokwasów. 

Nie powinniśmy zapominać też o nawodnieniu organizmu. Mózg zareaguje natychmiast na niedobór płynów, co odczujemy jako problemów z koncentracją, a także nauką. 

Zobacz też: http://www.kobietaimoda.pl/stan-przedcukrzycowy-czym-jest-i-jak-go-leczyc/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here